Ochrona PVP

Na Włościach nie da się ograbić nagrobków, tylko podczas godziny wojny (nie chroni przed zabiciem).
Poza swoimi włościami każdy może zostać zabity oraz ograbiony.
Na włościach T1 Uzurpator może zabić, aczkolwiek sam straci przytomność na długi czas. Jest to oczywiste, że Gracze owych włości mogą go wtedy złupić a nawet dobić.

Wyprawy Handlowe

Do wzięcia udziału w Wyprawach Handowych gildia musi posiadać monument T2 lub wyższy. Mile widziany ładnie zbudowany port z dostępem do morza :).Dodatkowo potrzebny jest Dźwig Portowy w którym możecie zbudować potrzebne części okrętów. Event ten jest w pełni zaumatyzowany nie potrzebuje ingerencji admina.

Aby wypuścić statek z towarem, należy go załadować skrzynkami z towarami (lista dostępna na stronie głównej). Jakość towarów jest zarazem mnożnikiem nagrody w procentach.

Najmniejszy statek: „Knara” - 2 skrzynie towarów swoją podróż odbywa w przeciągu 6 dni realnych
Średni statek: „Drakar” - 5 skrzyń towarów swoją podróż odbywa w przeciągu 5 dni realnych
Największy statek: „Halk” - ponad 10 skrzyń towarów swoją podróż odbywa w przeciągu 3 dni realnych

Godzina Wojny

Wydarzenie odbywa się w każdą SOBOTĘ od 21:00 do 23:00.
Podczas "Godziny Wojny" gildie mogą plądrować nagrobki na terytoriach wroga.
Gildie mogą atakować i przejmować posterunki kontrolowane przez inne frakcje.
NIE MARTW SIĘ! SKRZYNIE, WOZY I BUDYNKI NA TWOJEJ POSESJI SĄ BEZPIECZNE. NIE DA SIĘ ICH ZGRABIĆ!
Baw się dobrze

Ruletka Outpostowa

Stworzono skrypt zmieniający outposty. Co tydzień każdy Outpost zostaje losowo zmieniony na jedez z listy poniżej wyjątkiami są Dół Geodezyjny oraz Outpost Niewolniczy, Których nie ma w losowaniu. Outposty zmieniają się losowo na: Młyn/Szyb Kopalniany/Chata Zielarza/Kamieniołom/Tartak/Końska Rzeźnia/Chata Zbieracza Jest nie wielka szansa że outpost zostanie nie zmieniony na kolejny tydzień.
Ważne! Po losowaniu Outposty nie wybierają automatycznie zbieranych rzeczy. Należy podjechać i zmienić co dany Outpost ma zbierać w danym tygodniu. Po zmianie urobek z poprzedniego tygodnia oraz umieszczeni tam niewolnicy nie znikną.

Alchemia

  • nowe efekty na ziołach
  • nowe mikstury
  • uporządkowane efekty na składnikach alchemicznych
  • zioła można zbierać AFK
  • ziemia niszczy się tylko do jakości 70
  • powyżej jakości ziemi 70 zbiera się więcej
W efekcie zmian, łatwiej wytworzyć więcej topnika i łatwiej o mikstury. Alchemia znów jest użyteczna.

System Budownictwo oraz Murarstwo

Kowalstwo

  • zwiększona pojemność piecy oraz dymarek
  • kucie broni wymaga dodatkowych przedmiotów do zrobienia lub do kupienia
  • węgiel wymaga nie pieca przemysłowego lecz hałdy węglowej lub pieca węglowego
  • topienie złóż rudy srebra oraz złota możliwe tylko w piecu złotnika wymaga: koksu (piec węglowy)
  • nowe materiały w kowalstwie to: tłuszcz, sól oraz siarka
  • aby je obrabiać potrzebujesz pieca hartowniczego
  • głownie broni należy naostrzyć na osełce (tłuszcz)

Krawiectwo

Dodano nowe stroje do profesji takie jak Płatnerstwo, Murarstwo, Jubiler i wiele innych.
Zmieniono receptury krawiectwa.

Gotowanie

Zmieniono receptury wytwarzanych potraw. Dodano nowe budynki potrzebne do wytwarzania niektórych składników potraw.

Fleczerstwo

Zmieniono pojemność strzał, bełtów, oraz każdej broni miotanej.
Zmieniono receptury wytwarania broni.

Stolarstwo

Możliwość wytwarzania zestawów dekoracyjnych, statków oraz dodano wiele nowych dekoracji do upiększenia swoich włości.

Jubilerstwo

Nowe typy biżuterii zwiększające umiejętności rzemieślnicze, szczęście, kondycję, wytrzymałość a nawet Opanowanie Broni (DMG) jak i szybkość przeładowania (tylko dystansowa broń).

Obróbka Materiałów

  • możliwość tworzenia paczek na statek
  • ostrzenie głowni na broń
  • wytapianie złota, srebra oraz hartowanej blachy
  • tworzenie części statków (dźwig)
  • nowy materiał: cegła(piec przemysłowy) wymagany do budowy budynków lub murów